Rolig händelse

Ni vet att en tjej från Finland, Anna, ringde mig precis när jag hade kommit hit till Glencoe. Vi bestämde då att vi skulle ta en fika på fredagen. På torsdagen (hon ringde på måndagen) tänkte jag att jag skulle leta upp hennes mobilnummer och fråga om fredagen fortfarande var aktuellt.

Skrev detta till mobilnummret:
"Hi, got my phone today, anyway this is Sofie from Glencoe, still wanna do something this weekend?"

Fick svaret,  ja och så bestämde vi tid osv.
Samtidigt så ringer hon till vår hemtelefon hela tiden.

På fredagen ringer Anna och säger att hon är utanför huset.
Jag springer dit och jag hoppar in i bilen. I bilen finns tre tjejer. Bra tänkte jag, hon tog med lite vänner. Det är lite tyst i bilen. Jag frågar var de är från. Och de säger Brasilien. Jahapp tänker jag. Jag kanske har missförstått lite. Fortsätter fråga lite. Bland annat ålder osv. Vissar sig att de är 22,23 och 21. Jag som trodde att Anna var 19? hmm

När vi väl kommer fram till Northbrook mallet börjar jag fatta vadf som hänt.
Anna ringer min mobil. Hon säger; jag står utanför ditt hus nu. Du kan komma ut.

Jag blir helt förskräckt!!
haha. jag hade pratat med två olika personer hela tiden. Personen på hemtelefonen var Anna från Finland och Personen på mobilen var Luana från Brasilien. HHAHA. Jag hade tydligen kollat fel i listan jag fått från min LCC. haha

I alla fall, allt gick bra.
Jag bad Anna komma till shoppingcentrumet och vi gick alla och shoppade lite, och tog en kaffe.

Vilken historia va?
Galet!! jag kunde ju hoppat in i vilken bil som helst!! Tjejerna var ju iaf au pairer, vilket var en himla tur.

Nu ska jag blåsa håret!!

Kramis!

Kommentarer
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

HAHAHAH vilken rolig historia.

Jag vet precis vad du menar med att vara ensam, jag kände detsamma när jag kom hit. Och då umgicks jag väldigt mycket med en kille ifrån Israel.

Men antingen så lär man känna människorna från au pair mötet, eller så kollar man upp bloggar osv och hoppas att en svensk, eller någon, kommer till ens stad snart. Det kan ta allt mellan några veckor till flera månader (som för min del) innan man hittar någon att ha nästan 100% av sin fritid med. Men jag hoppas de kommer.



Jag tror att du inte fick NYC turen gratis pga att du hade hunnit komma på Skandinaviska intervjuen innan du blev registrerad för NYC tyvärr.

Hoppas du tyckte om det ändå.



Kramar Louise

2008-12-27 @ 20:53:08
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Cornelius Jenkins ´;)

SOFIE OO! herregud det verkar juh nästan som ditt liv blir till en stenhård thriller med Tommy Lee Jones och Clintan, ung tjej hoppar in i fel bil och håå håå ja JA!, ahm men vilken tur att det fixade sig, phew jag hade juh blivit helt vettskrämd och bara stirrat på dem x). Men men asch kul att de var trevliga typer som gillade att shoppa och dricka kaffe, då har ni juh mycket gemensamt;P!



Hehe nåväl, Jag hoppas du har det bra där du har det min kära korta kompanjon kompis, eller har du växt :O? 1.80... hm tur du inte var det på balen iaf X) haha då hade jag behövt inlägg i skorna som Tom Cruise^
^, Hoppas du råkar ut för mer härliga äventyr där du är nu kära du , det är hel kul att läsa om dem!! TAKE CARE SHORTROUND<3

2009-01-06 @ 21:44:05
Postat av: Cornelius Jenkins ´;)

SOFIE OO! herregud det verkar juh nästan som ditt liv blir till en stenhård thriller med Tommy Lee Jones och Clintan, ung tjej hoppar in i fel bil och håå håå ja JA!, ahm men vilken tur att det fixade sig, phew jag hade juh blivit helt vettskrämd och bara stirrat på dem x). Men men asch kul att de var trevliga typer som gillade att shoppa och dricka kaffe, då har ni juh mycket gemensamt;P!



Hehe nåväl, Jag hoppas du har det bra där du har det min kära korta kompanjon kompis, eller har du växt :O? 1.80... hm tur du inte var det på balen iaf X) haha då hade jag behövt inlägg i skorna som Tom Cruise^
^, Hoppas du råkar ut för mer härliga äventyr där du är nu kära du , det är hel kul att läsa om dem!! TAKE CARE SHORTROUND<3

2009-01-06 @ 21:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback