Framme i New York!

Hejsan!! Framme i New York nu. Är ganska trött, så jag skriver lite kortfattat. Klockan är typ halv fyra nu. Sitter nere i lobbyn eftersom jag inte fick igång internetet upp i mitt rum. Delar rummet med två tjejer. En från Tyskland och en från Mexico. Båda ska bo typ i Chicago fast på andra håll. Det är 86 au pairer här nu. 12 stycken ska bo i Illinois.

Alla är jättetrevliga. Jag åkte med en tjej från landvetter och mellanlandade i Findland. Var framme på hotellet vid sex. Gick på ett kort möte, gick upp på rummet och duschade och åt kvällsmat. Sen gick jag upp för att sova. Men tyvärr kom de andra två in just då jag hade lagt mig.

Nu har vi precis kommit in från "stan". Vi gick till ett shopping mall som ligger typ 5 minuter från hotellet om inte mindre. Ingen hade lust att shoppa. Man är ganska trött. Jag och en tjej som heter Erica gick i eftermiddags till Target för att köpa en ny adapter. Den jag hade med mig funkar inte. Kostade 10 dollar med taxes. Alla priser här står utan taxes så man måste lägga till några procent, typ som moms. Men inte så mycket som 25 procent. Funkade iaf jättebra.

Vi har typ lektioner på dagarna och dem är faktiskt ganska roliga. Tjejen eller damen rättare sagt skämtar och skojar till det. Har inte så mycket hemlängtan men om någon nämner typ familj osv blir man lite blödig.

Maten är sådär. Idag åt vi pizza, tacos och tonfiskpasta. Ganska äckligt. Igår fick vi bara rester, eftersom alla kommer olika tider. Bussfärden till hotellet var hemsk. Guppigt som tusan och kön var enorm. Alla bilarna korsade varandra jättefort.

Nu ska jag sova eller iaf försöka. kanske kan gå in på skype mellan 6-7 eran tid. Lovar inget dock. Imorgon ska vi lära oss lite livräddning med Röda Korset. Ha det bra!

Kram Sofie

Kommentarer
Postat av: Lollo

Är din adapter från Clas Ohlson? Köpte min där och den funkade inte när jag var i england...

2008-12-11 @ 11:40:00
Postat av: Jannica

Låter som du åker med Au Pair in America och är i Stamford (jag åkte med dem). Dagarna på orientation kan vara långa, men försök göra det bästa av det hela och ta till det som sägs. Har i efterhand insett att man kan ha väldigt stor nytta av det som sagts där, bl.a. om adaptation, barnuppfostran m.m.



Min kamera är en Canon Ixus 75, den har ett år på nacken nu men fungerar fortfarande väl. Läser man in sig på inställningarna kan man faktiskt ta väldigt bra bilder! :)

2008-12-12 @ 05:51:56
URL: http://missjannica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback