8:e december 2008 - Resans start

Tänkte berätta lite mer om min första dag i USA och resan dit. Har en massa bilder. Ska lägga in så många jag orkar.

Flyget gick från Landvetter runt nio mot Finland.
Jag träffade en tjej som heter Jessica som också hon är au pair i USA, Washington DC. Vi fick vänta en timma eller två på flyget till Helsingfors.

Vi fick se den fina soluppgången.

En timma senare; Finlands industrier.

Vi hade typ 2 timmar att slå ihjäl på Finlands flygplats.

Som sagt...

...

Vi satt till slut på flyget till USA! Längst bak och precis vid matvagnar och toaletter.

Det var riktigt vackert hela resan.

Nån gummipropp som var till stor nytta.

Vi såg Island.

Amerikansk mark. (Long Island)

Amerikat.

Vi var framme i New York runt sex.
Vi fick gå genom tull och sen tog vi taxi till hotellet. Var nog framme runt sju. Jag gick upp till mitt rum, tog en dusch och mötte sedan dem andra (Jessica, Tiffany, Erica alla svenskar och Finskan Rita) i lobbyn. maten var icke god, så jag åt typ inget. Fick värsta chocken när jag för första gången smakade amerikanskt vatten. Fy fasen! Det var jätteäckligt. Tänk er poolvatten rakt igenom. Gick till sängs tidigt den dagen. Nästa dag började sju.

Vårt hotellrum.

Vårt hotellrum. (delade rum med en tyska och en mexikanska.)

Det var dag 1. Dag 2 kommer snart!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback